Nov 17, 2016 -
Pembekal Maklumat (Warga DBP)
Pembekal Maklumat merupakan satu kumpulan staf yang dilantik di bawah Jawatankuasa Pengurusan Maklumat untuk memasukkan maklumat aktiviti terkini kebahasaan dan kesusasteraan dalam laman web DBP mengikut ruang yang telah ditentukan.
Untuk pembekal maklumat , sila masukkan no id dan kata laluan.
Ke Laman Pembekal Maklumat
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/751
Nov 17, 2016 -
Pejabat Maya (Warga DBP)
Pejabat Maya merupakan satu kemudahan untuk staf DBP untuk mendapatkan maklumat peribadi, perkhidmatan, pinjaman, tuntutan, aset pejabat, cuti, kedatangan, laporan prestasi, direktori staf, pinjaman buku dan mencapai semua aplikasi DBP dengan hanya menggunakan satu id pengguna sahaja.
Untuk staf DBP sila masukkan staf id dan kata laluan.
Ke Pejabat Maya
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/749
Nov 17, 2016 - Web Mel (Warga DBP) Web Mel adalah merupakan saluran komunikasi yang digunakan oleh staf DBP untuk menghantar e-mel rasmi di DBP. Penggunaan e-mel rasmi Dewan bahasa dan Pustaka tertakluk kepada Garis Panduan dan Dasar Keselamatan Teknologi Maklumat dan Komunikasi (TMK) DBP. Sebarang Masalah sila hubungi Khidmat Meja Bantuan di talian 03-2148 8844 atau e-mel helpdesk@dbp.gov.my Untuk staf DBP sila masukkan alamat e-mel dan kata laluan. Ke web mel ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/747
Nov 17, 2016 -
Laman Intranet (Warga DBP)
Laman Intranet DBP merupakan sumber maklumat terkini yang disediakan untuk staf DBP bagi mengakses maklumat seperti pekeliling pentadbiran, pekeliling kewangan , dasar-dasar kerajaan, hebahan latihan, panduan dan manual ISO amnya.
Untuk staf DBP sila masukkan no staf dan kata laluan.
Ke laman Intranet
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/745
Nov 08, 2016 - Ruangan Khidmat Nasihat DBP menyediakan kemudahan untuk para pengguna untuk menanyakan sebarang kemusykilan tentang bahasa, sastera, penerbitan dan korporat kepada pihak DBP .Pengguna perlu mendaftar terlebih dahulu sebelum menggunakan perkhidmatan ini. Pertanyaan akan dijawab oleh pemudahcara yang bertugas iaitu Pegawai Khidmat Nasihat Bahasa dan Pakar Rujuk Bahasa. Panduan Sila masukkan e-mel sebagai ID Pengguna. (Contoh : azmi@yahoo.com) Pastikan anda menggunakan ID yang ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/524
Nov 08, 2016 - PENGESAHAN BAHASA DALAM BAHASA MELAYU Sistem DBP Sah Bahasa ini merupakan salah satu perkhidmatan dalam talian yang disediakan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka khusus untuk pertanyaan tentang penggunaan bahasa kebangsaan pada iklan, iaitu papan iklan dan papan tanda. Perkhidmatan ini dapat dicapai oleh pelanggan web, khususnya petugas DBP, pihak berkuasa tempatan (PBT) dan agensi pengiklanan. Sistem ini turut boleh dicapai oleh PBT untuk memastikan status pengesahan iklan yang dimohon. ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/530
Nov 08, 2016 - TATABAHASA BAHASA MELAYU DIGITAL Pengenalan Julung kalinya di Malaysia, penerbitan rujukan lengkap Tatabahasa Bahasa Melayu dalam bentuk multimedia oleh Dewan Bahasa dan Pustaka dengan usahasama Universiti Multimedia. Kandungannya lengkap dengan bahan rangsangan, tutorial, latihan dan ujian yang direka kemas dan teratur oleh pakar yang berpengalaman. Elemen-elemen multimedia iaitu audio, video, animasi, teks dan rekabentuk grafik digabungjalinkan dengan kemas berdasarkan tema ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/550
Nov 08, 2016 - SEMAKAN EJAAN TERKINI - Dewan Eja Pro Belajar Pintas, Bekerja Pintar. Panduan bahasa Melayu yang muktamad Dewan Eja Pro® merupakan alat rujukan lengkap bagi bahasa Melayu. Ia terdiri daripada penyemak ejaan, kamus-kamus daripada Dewan Bahasa dan Pustaka serta ensiklopedia percuma (dalam bahasa Inggeris). Penyemak ejaan berintegrasi dengan Microsoft Office, menunjukkan kesilapan-kesilapan dan memberikan cadangan untuk ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/546
Nov 08, 2016 - PENYEDIAAN MANUSKRIP Manuskrip hendaklah asli dan belum pernah diterbitkan. Penulis bertanggungjawab untuk mengesahkan keaslian manuskrip dan mendapatkan izin terbit bagi semua bahan dalam manuskrip yang memiliki hak cipta daripada pihak luar. Manuskrip perlu ditaip langkau dua baris dengan menggunakan perisian MS Word dan jenis muka taip Times New Roman atau Arial bersaiz 12 poin. Manuskrip hendaklah dicetak jelas dengan menggunakan kertas putih saiz A4 yang ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/544
Nov 08, 2016 - PERKHIDMATAN DALAM TALIAN Khidmat Nasihat DBP Pengesahan Bahasa Katalog Awam Dalam Talian Pusat Rujukan Persuratan Melayu Pantau Tegur Bahasa Cadangan Kata Baru . PERKHIDMATAN Pejabat Maya DBP Rakan DBP dan Rakan Muda DBP Tatacara untuk menghantar artikel, esei, puisi atau bahan karya kreatif untuk majalah DBP Tatacara ...
Tags matched : Warga DBP
└http://rujukan.dbp.gov.my/index.php/pages/view/512